+373 22 003 999

Our Call Center is overcharged. Please send your questions by e-mail info@achizitii.md or by chat. Thank you for understanding.

1
Enquiry period
with 16.04.2021 14:10
to 21.05.2021 12:00
9 days left
2
Bidding period
with 21.05.2021 12:00
to 26.05.2021 12:00
3
Auction

4
Evaluation

5
Contract

Status Enquiry period
Estimated value without VAT 4 349 000 MDL
Period of clarifications: 16 Apr 2021, 14:10 - 21 May 2021, 12:00
Submission of proposals: 21 May 2021, 12:00 - 26 May 2021, 12:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Subscribe
Dispozitivelor medicale, conform necesităților beneficiarilor potrivit listei de distribuție, pentru anul 2021 (listă suplimentară 3)
Information about customer
Title
CENTRUL PENTRU ACHIZITII PUBLICE CENTRALIZATE IN SANATATE
Fiscal code/IDNO
1016601000212
Address
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Web site
---
The contact person
Full name
Aurelia Botica
Contact phone
022222364
Fax
---
Purchase data
Date created
16 Apr 2021, 14:10
Date modified
27 Apr 2021, 16:12
Achizitii.md ID
21038614
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Type of procedure
Open tender
Evaluation criteria
The lowest price
Funding sources
Documents of the procurement procedure
contract model dispozitive.doc
Bidding Documents
Model de contract
16.04.21 14:10
duae_ro_0 (1).doc
Bidding Documents
DUAE
16.04.21 14:10
anunt_de_participare12.semnat (2).pdf anunt_de_participare12.semnat (2).pdf
tenderNotice
Anunț de participare
16.04.21 14:10
formularele-f4.1-si-f4.2-lp repetat09.03.xlsx
Bidding Documents
Formularele F4.1 și F4.2 (anexa la anunțul de participare)
16.04.21 14:10
documentatia_standard_bunuri12.semnat (1).pdf documentatia_standard_bunuri12.semnat (1).pdf
Bidding Documents
Documentația de atribuire
16.04.21 14:10
lista de distribuție.xlsx
Bidding Documents
Lista de distribuție
16.04.21 14:10
caiet de sarcini.semnat.pdf caiet de sarcini.semnat.pdf
Bidding Documents
Caiet de sarcini
19.04.21 15:54
Lot №6 "Videoendoscoape compatibile cu sistema video endoscopică integrată cu sursa de lumină existenta,”Fujinon” Japonia"
Date:
16 Apr 2021, 14:48
Question's name:
Lot №6 "Videoendoscoape compatibile cu sistema video endoscopică integrată cu sursa de lumină existenta,”Fujinon” Japonia"
Question:
Din pacate la LOTUL 6, se incearca incalcarea legii achizitiilor publice prin limitarea participantilor la achizitie. Este cerut videoendoscoape compatibile cu sistemul viudeo integrat care exista in institutie, pe de alta parte se cere un videoprocesor cu sursa de lumina integrata. Endoscoape, compatibile cu sursa de lumina existenta la Spitalul de Stat nu se mai produc, din acest motiv se doreste procurarea unui sistem nou, dar se incearca incalcarea legii privind achiziitiile publice. In bugetul estimat se poate de procurat utilaj la aceeasi calitate si de la alti producatori, poate chiar mai ieftin.
Answer (21 Apr 2021, 14:17):
Se planifică procurarea unui videoprocesor de generație nouă în set cu un videogastroscop și videocolonoscop cu scopul ca endoscoapele aflate în dotare (EG-530FP, EC-530 WL3, EG-530 FP, EC-590 ZWL3) să fie utilizat la videoprocesorul nou și să beneficieze de o imagine mai calitativă. În final se dorește să fie obținută posibilitatea de investigare în spectru cu bandă îngustă de lumină, prelucrarea imaginei pentru o mai bună evidență mucoasei gastrice, vaselor sangvine și/sau țesuturilor inflamate, la endoscoapele aflate in dotare.
Lot №4 "Masina de spalare si dezinfectare a instrumentariului chirurgical, 100L"
Date:
18 Apr 2021, 15:02
Question's name:
Specificatii pentru toate Loturile
Question:
Buna ziua, In anunt si documente de atribuire lipsesc specificatiile. Doar sunt in formularele Excel F4.1 si F4.2. Formularele Excel F4.1 si F4.2 nu fac parte din documentatia de atribuire. Acestea sunt doar modele de formulare pentru a ccompleta oferta. Solicitam sa atasati caietul de sarcini cu specificatiile respective conform Legislatiei in vigoare.
Answer (19 Apr 2021, 15:39):
bună ziua, caietul de sarcini va fi atașat.
Lot №4 "Masina de spalare si dezinfectare a instrumentariului chirurgical, 100L"
Date:
18 Apr 2021, 23:58
Question's name:
Revizuire buget
Question:
Cu Asa buget nu puteti cumpara Asa dispozitiv, bugetul ar trebui sa fie dublu
Answer (19 Apr 2021, 09:12):
Bună ziua, vă comunicăm că valoarea estimată a dispozitivelor medicale a fost stabilită de către IMSP-urile beneficiare.
Date:
21 Apr 2021, 16:39
Question's name:
Lot №6 "Videoendoscoape compatibile cu sistema video endoscopică integrată cu sursa de lumină existenta,”Fujinon” Japonia"
Question:
Puteti sa ne spuneti modelul videoprocesorul existent in institutie ?
Answer (22 Apr 2021, 10:27):
Videoprocesorul existent în instituție este de model EPX-2500.
Lot №2 Pat multifunctional pentru adulţi (6-8 poziţii)
Date:
27 Apr 2021, 12:53
Question's name:
Lot №2 Pat multifunctional pentru adulţi (6-8 poziţii)
Question:
Buna ziua, Va rugam sa excludeti din lista documentelor obligatorii 17. Declaratia de la Ofertant prin care participantul se obliga sa prezinte numarul de inregistrare din Lista producatorilor, conform prevederilor HG 212/2018 privind gestionarea Echipamentelor Electrice și Electronice (EEE). Conform codulului CPV: 33100000-1 dvs solicitati echipamente medicale, pat multifuntional, care intr-adevar este echipament medical si pentru care exista Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale. Daca doriti sa procurati echipamente electrice si electronice folositi codul CPV corespunzator. Daca veti face o analiza a Listei producatorilor inregistrati in acest Registru, veti intelege ca favorizati doar o singura companie, si anume Tetis International, si limitati participarea celorlalti operatori economici,
Answer (28 Apr 2021, 17:07):
Potrivit prevederilor art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea 131/2015 privind achizițiile publice, orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentația de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind: - 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decât pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3); Cu referire la înregistrarea în Lista producătorilor, conform cerințelor din documentația de atribuire este menționată că dovada se va prezenta până la momentul livrării/instalării. Astfel, în cazul în care întâlniți careva dificultăți/impediment la înregistrare de către instituțiile abilitate, vă rugăm să ne comunicații, cu prezentarea documentelor confirmative.
Lot №8 Autoclav 90 l cu incarcare verticala (otel AISI 316L) cu ciclu de vacuum
Date:
27 Apr 2021, 15:39
Question's name:
Clarificari
Question:
Buna ziua, Vă rog mult să indicați cantitatea solicitată pentru lotul în cauză, deoarece sunt descrepanțe dintre platforma electronică și documentația de atribuire. Mulțumesc anticipat.
Answer (27 Apr 2021, 16:19):
Bună ziua, cantitatea pentru lotul vizat este conform documentației de atribuire (2 buc), vor încerca să modificăm cantitatea în platforma electronică astfel încât să corespunde documentației de atribuire.
Lot №8 Autoclav 90 l cu incarcare verticala (otel AISI 316L) cu ciclu de vacuum
Date:
28 Apr 2021, 10:43
Question's name:
Lotul 4
Question:
Buna ziua. In caracteristica scrie masina de spalat de 100L. Mai jos scrie VOLUMUL CAMEREI 90L +/- 10L. Ce capacitate este necesara 100L sau 90L +/- 10L (adica si 80L poate fi acceptata?).
Answer (28 Apr 2021, 11:52):
Conform caietului de sarcini este menționat VOLUMUL CAMEREI 90L +/- 10L. Respectiv, oferta depusă de dvs. urmează a se încadra în parametrii solicitați.
Lot №4 "Masina de spalare si dezinfectare a instrumentariului chirurgical, 100L"
Date:
28 Apr 2021, 10:44
Question's name:
Lotul 4
Question:
Buna ziua. In caracteristica scrie masina de spalat de 100L. Mai jos scrie VOLUMUL CAMEREI 90L +/- 10L. Ce capacitate este necesara 100L sau 90L +/- 10L (adica si 80L poate fi acceptata?).
Answer (28 Apr 2021, 11:52):
Conform caietului de sarcini este menționat VOLUMUL CAMEREI 90L +/- 10L. Respectiv, oferta depusă de dvs. urmează a se încadra în parametrii solicitați.
Lot №2 Pat multifunctional pentru adulţi (6-8 poziţii)
Date:
28 Apr 2021, 13:51
Question's name:
Lista producatorilor, conform prevederilor HG 212/2018 privind gestionarea (EEE)
Question:
Buna ziua, va rugăm sa excludeti cerinta Nr. 19 de prezentare a numarului de inregistrare din Lista producatorilor, la acest lot, deoarece patul multifunctional nu se regaseste in lista dispozitivelor medicale ca echipamente EEE. Anexa 1B HG Nr. 212 din 07.03.2021 8. DISPOZITIVE MEDICALE (CU EXCEPȚIA TUTUROR PRODUSELOR IMPLANTATE ȘI INFECTATE) 8.1. Echipamente de radioterapie 8.2. Echipamente de cardiologie 8.3. Echipamente de dializă 8.4. Ventilatoare pulmonare 8.5. Echipamente de medicină nucleară 8.6. Echipamente de laborator pentru diagnosticare in vitro 8.7. Analizoare 8.8. Aparate frigorifice 8.9. Teste de fecundare 8.10. Alte aparate de detectare, prevenire, supraveghere, tratare, alinare a bolilor, a rănilor sau a incapacităților
Answer (28 Apr 2021, 17:12):
Potrivit prevederilor art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea 131/2015 privind achizițiile publice, orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentația de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind: - 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decât pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3); În partea ce ține de dispozitivul medical, comutăm ce este Pat multifunctional pentru adulţi (6-8 poziţii) cu Alimentare de 220 V, 50 Hz. Cu referire la înregistrarea în Lista producătorilor, conform cerințelor din documentația de atribuire este menționată că dovada se va prezenta până la momentul livrării/instalării. Astfel, în cazul în care întâlniți careva dificultăți/impediment la înregistrare de către instituțiile abilitate, vă rugăm să ne comunicații, cu prezentarea documentelor confirmative.
Lot №2 Pat multifunctional pentru adulţi (6-8 poziţii)
Date:
5 May 2021, 17:28
Question's name:
Cerinta de inregistrare in Lista producatorilor, conform HG 212/2018 privind gestionarea Echipamentelor Electrice și Electronice (EEE)
Question:
Buna ziua, Va rugam sa excludeti cerinta de inregistrare in Lista producatorilor, conform HG 212/2018 privind gestionarea Echipamentelor Electrice și Electronice (EEE). Responsabil de inspecție si control este Inspectoratul pentru Protecția Mediului (HG 212/2018XVII. INSPECȚIA ȘI CONTROLUL, punct. 128). Prezentarea unei dovezi până la momentul livrării/instalării restrictioneaza procesul achizitiilor publice si concurenta. Exista doar unul sau doi operatori economici (companii mari) din domeniul livrarii dispozitivelor medicale care detin un astfel de numar. Astfel doar aceste companii vor castiga licitatiile chiar daca vor oferta cele mai mari preturi. Mai mult ca atit sunt foarte multe dificultati birocratice si financiare pentru un agent economic pentru a se inregistra in Lista producatorilor. Elencam aceste dificultati: 1) Inregistrarea se efectueaza timp de minimum 2 luni (se cer garantii bancare, un sir de documente, planuri, contracte cu entitati care gestioneaza EEE etc), iar softul SIAMD de inregistrare este unul foarte neclar si încâlcit. 2) Exista un monopol in gestionarea EEE. Sunt doar 2 entitati colective care gestioneaza EEE: Moldcontrol si Eco Green, iar numai Moldcontrol poate gestiona o larga gama de EEE. De a gestiona EEE in mod individual nu este posibil, caci sunt necesare resurse financiare foarte mari. In plus Moldcontrol cere o taxa incepind din momentul inregistrarii si inroducerii pe piata a dispozitivului. ATENTIE: o taxa pentru un dispozitiv nou, care inca nu a devenit deseu. Acest dispozitiv poate sa devina deseu si peste 10ani, iar taxa ei o percep din start. Un agent economic, care importa de exemplu doar 1 sau citeva dispozitive pe parcursul anului este obligat sa achite lunar minim 1000 lei pe o perioada de minim 3 ani. Adica daca ai castigat o licitatie timp de 1 an si ai livrat de exemplu la un spital 1 buc. monitor pacient, care costa 8000 lei, trebuie sa achiti un total de 30 000 lei (timp de 3 ani). Iar daca vinzi mai multe echipamente taxa se majoreaza. Deci aceasta cerinta este un mormânt pentru IMM. Solicitam de asemenea sa Va clarificati cu Ministerului Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului sa nu confunde un dispozitiv nou cu un deseu, sa nu percepe taxa pentru EEE din start la vanzarea dispozitivului, sa nu preseze autoritatile contractante sa introduca la licitatiile publice cerinta de inregistrare in Lista producatorilor, favorizând astfel numai un grup restrins de agenti economici. Daca ati osbervat sunt citeva companii care detin un numar de inregistrare si tot timpul pun intrabari la fiecare licitatie in secțiunea "Clarificari" de ce autoritatea contractanta nu include cerinta de a prezenta numarul de inregistrare in Lista producatorilor. Rugam sa identificati aceste companii cu ajutorul operatorilor care gestioneaza platforma MTender.
Answer (6 May 2021, 11:18):
Mulțumim pentru clarificare. Rugăm să ne prezentați dovezi întemeiate (demersuri oficiale, răspunsuri de la organe competente) în susținerea celor invocate. PS Norma legală este obligatorie spre executare pentru operatorul economic, beneficiarul final și Centrul pentru achiziții în sănătate, or excluderea cerinței din licitație, nu trebuie să ducă la nerespectarea acesteia. Pentru mai multe informații, propuneri de modificare recomandăm să vă adresați organelor de stat conform competenței.
Question's name
Question
К сожалению, вопросы можно задавать только во время периода "Enquiry period".