1
Enquiry period
with 16.04.2021 11:53
to 27.04.2021 12:00
2
Bidding period
with 27.04.2021 12:00
to 10.05.2021 10:00
3
Auction
will not be used
4
Evaluation

5
Contract

Status Evaluation
Estimated value without VAT 26 213 500 MDL
Period of clarifications: 16 Apr 2021, 11:53 - 27 Apr 2021, 12:00
Submission of proposals: 27 Apr 2021, 12:00 - 10 May 2021, 10:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Lucrări de reparație a îmbrăcămintei rutiere pe drumul G95 R1-Călărași-Pîrjolteni-Căbăești, km 2-7
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, locality, str. Bucuriei 12a
Web site
---
The contact person
Full name
Drăgălin Cristian
Contact phone
+37322212296
Purchase data
Date created
16 Apr 2021, 11:46
Date modified
23 Apr 2021, 13:36
Achizitii.md ID
21038604
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
Documents of the procurement procedure
Anunt de participare lucrari G95 R1
Bidding Documents
Anunț de participare
16.04.21 11:53
documente licitatie lucrări G95 R1
Bidding Documents
Documente de licitație
16.04.21 11:53
DUAE G95 R1
Bidding Documents
DUAE
16.04.21 11:53
Date:
23 Apr 2021, 13:36
Question's name:
Solicitare clarificari
Question:
Avand in vedere unele erori si contradictii semnalate atat in standardele specificate cat si in Documentatia de atribuire, va rugam sa ne clarificati urmatoarele aspecte: 1. Pe sectorul, PC 37+50 - PC 38+13, la tehnologia de consolidare/stabilizare (agreata de Beneficiar/proiectant) a pământului din patul drumului cu 3% de ciment CEM1, CEMII/A-L (M400), grosimea 25 cm, conform SM EN 16907-4:20191, (documentatia precizeaza ca e preferabil de a fi preparat în stație, a fi așternut cu finisorul și compactat conform cerințelor СНиП 3.06.03-85), iar in listele de cantitati la articolul DA013 D1 (puntul 113) apare realizarea stabilizarii in situ-va rugam sa clarificati; Va rugam sa precizati care este distanta de la statia de preparare a amestecului cu ciment pana la punctul de lucru, avand in vedere ca rezultatele optime se obtin la folosirea unui echipament de stabilizare in situ, respectiv, care este durata maxima (timpul) acceptata de beneficier/proiectant, dintre momentul realizarii amestecului in statia fixa, pana la punerea in opera, respectiv pana la terminarea procesului de compactare. Va rugam sa clarificati metoda folosita, respectiv contradictia dintre solutia recomandata in specificatiile tehnice si cea din Listele de cantitati, sau daca Beneficiarul/Proiectantul accepta folosirea unui reciclator stabilizator de soluri dedicat sau alte modalitati tehnologice pentru realizarea stabilizarii solurilor coezive (scarificare teren, aport de liant hidraulic, amestec prin scarificare, compactare, etc). 2. In listele de cantitati au fost prevazute articole de TRANSPORT pentru pamantul stabilizat in cazul respectarii „recomandarii” de a realiza amestecul in statie fixa? 3. Distanta de la statia de preparare a amestecului cu bitum spumat si ciment pana la punctul de lucru, (avand in vedere ca rezultatele optime se obtin la folosirea unui echipament de reciclare la rece in situ) respectiv durata maxima (timpul) acceptata de beneficier/proiectant, dintre momentul realizarii mixturii cu bitum spumat si ciment (statia fixa) pana la punerea in opera, respectiv pana la terminarea procesului de compactare, in vederea determinarii tipului de echipament si amplasarea acestuia fata de obiectiv; 4. In Listele de cantitati au fost prevazute articole pentru transportul amestecului preparat la rece cu bitum spumat? Daca da, ce distante au fost prevazute? 5. In listele de cantitati (punctul 8) a fost prevazut un articol de TRANSPORT a materialului frezat la distanta de 3 km, ceea ce implica montarea statiei de preparare a amestecului reciclat cu aport de bitum spumat la aceeasi distanta, situatie care clarifica partial unele intrebari. Va rugam sa clarificati aceste aspecte, cat si daca nerespectarea distantei de transport (respectiv nerespectarea distantei la care se monteza echipamentul de realizarea a amestecului stabilizat la rece cu bitum spumat, fata de locul asternerii) dintre statia de preparare si locul de punere in opera a amestecului, atrage descalificarea ofertantului; 6. La descrierea calculului pentru pregatirea materialului reciclat la rece cu bitum spumat a fost precizat un echipament necorespunzator: „instalatie de preparat mixturi asfaltice la cald”. Va rugam sa clarificati. 7. Tipul bitumului folosit pentru spumare (Caracteristici, vascozitate, penetratie, ductilitate); 8. Tipul cimentului folosit (Caracteristicile proprietatilor fizico mecanice, rezistenta, timp initial si final de priza, etc.) 9. In documentatia de atribuire se fac referiri la normative SNIP din anii 1980, 1985, etc. unele dintre acestea fiind abrogate in Republica Moldova. Va rugam sa clarificati. 10. La prepararea amestecului reciclat la rece, realizat din material frezat recuperat din imbracamintea asfaltica existenta, cu aport de agregate noi, liant hidraulic si bitum spumat, faceti referire la SR EN 13108, care clarifica cerintele pentru mixturile asfaltice realizate la cald. Reamintim ca amestecul reciclat la rece nu face parte din categoria mixturilor asfaltice si nu este realizat la cald, neputand fi raportat la conditiile de testare specifice mixturilor asfaltice.
Answer (26 Apr 2021, 15:41):
1. Sectorul PC 37+50 – PC 38+13, consolidarea pământului zonei active din patul drumului, la adâncimea de 25cm, cu 3% de ciment M400 se face pe locб în situ conform DA08D1, poziția 113 din caietul de sarcini. 2. Vezi răspuns p.1 3. Ca la orice agregate stabilizate cu ciment, conform SNIP 3.06.03-85, p. 8.8. 4. Pentru calcularea costului estimativ era prevăzută distanța de 55 km de la c-r Vatra, iar antreprenorul poate decide unde va fi stația de producere a reciclatului. 5. Stația poate fi montată pe teritoriul SA Drumuri Calaraș, distanța medie de la bază și pînă la mijlocul traseului e aprocsimativ 3km. 6. Amestecul din beton asfaltic frezat, îmbogățit cu 20% de piatră spartă calcaroasă M400, cu adaosuri de 3% de ciment M400 și 2% de bitum spumat, se reciclează la rece, fiind preparat în stații fixe, dotate cu un malaxor sau câteva, echipate cu dozatoare pentru a asigura prepararea calitativă. 7. bitum 50/70 8. Ciment CEM II/ A-LL32.5 (M400) 9. СНиП 3.06.03-85 «Автомобильные дороги» 10. Strat de bază din materiale granulare stabilizate cu ciment și bitum spumant- SM SR EN 13242+A1:2010, (MAGM, tip M, CP.D02.12:2014)
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.