1
Enquiry period
with 20.01.2021 09:05
to 25.01.2021 17:00
2
Bidding period
with 25.01.2021 17:00
to 05.02.2021 17:00
3
Auction
with 08.02.2021 14:00
to 08.02.2021 14:09
4
Evaluation

5
Contract

Status Evaluation
Estimated value without VAT 520 491,23 MDL
Period of clarifications: 20 Jan 2021, 9:05 - 25 Jan 2021, 17:00
Submission of proposals: 25 Jan 2021, 17:00 - 5 Feb 2021, 17:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801

Achiziția are drept scop procurarea servicii/lucrări de instalare și montare a sistemului de semnalizare de incendiu adresabil radio frecvența industrială normală 350-433 MHz în blocul de studii pe adresa R.Moldova, raionul Hîncești, mun. Hîncești, str. Al. Marinescu 10 A MD-3401

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-3401, MOLDOVA, Hînceşti, mun.Hînceşti (r-l Hînceşti), or. Hîncești str. Alexandru Marinescu 10 A
Web site
---
The contact person
Full name
Megherea Alexandru
Contact phone
026923603
Purchase data
Date created
20 Jan 2021, 9:05
Date modified
22 Jan 2021, 9:30
Achizitii.md ID
21034547
CPV
51700000-9 - Servicii de instalare de echipamente de protecţie împotriva incendiilor
Type of procedure
Request price offers (services)
Award criteria
The lowest price
Funding sources
Documents of the procurement procedure
anunt de modificare.pdf anunt de modificare.pdf
Bidding Documents
20.01.21 09:05
duae.docx
Bidding Documents
20.01.21 09:05
caiet de sarcini.pdf caiet de sarcini.pdf
Bidding Documents
20.01.21 09:05
Date:
22 Jan 2021, 09:30
Question's name:
Cerințe
Question:
Bună ziua, Pct. 10.5.1 din caietul de sarcini <Proiectul tehnic cu toate avizele>, trebuie sa fie prezentat de catre ofertant este gresit, deoarece proiectul tehnic trebuie sa fie prezentat de catre autoritatea contractanta pina a incepe careva lucrari. Pct. 11.5 din caietul de sarcini <Dovada experientei similare> (3 contracte a Sistemului de semnalizare antiiincendiara adresabil radio frecventa industriala normala -350-433MHz) rugam sa fie modificat cu <Sistemul de semnalizare antiincendiara>, deoarece sistemul radio fara fir a fost aprobat si certificat de catre Agentia de Supraveghere Tehnica cu putin timp in urma, astfel companiile si-au desfasurat activitatile doar ce tine de Sisteme de semnalizare antiincendiara adresabil radio cu fir. Aceasta cerinta limiteaza multe companii la participarea acestei proceduri de achizitie. Pct.11.1 din Caietul de sarcini <Oferta> este obligatoriu Devizul local WinSmeta 2000 formularele 3,5,7, rugam sa fie exclusa acesta cerinta, deoarece daca participantul prezinta specificatiile tehnice F.4.1 si specificatiile de pret F.4.2 devizul local WinSmeta nu este necesar. Tinem sa mentionam ca in conformitatea cu Hotarirea Guvernului 212/2018 privind gestionarea Echipamentelor Electrice si Electronice si deseuri ce rezulta din ele (Regulament DEEE), beneficiarul licitatiei are obligatia de a solicita de la ofertant numarul de inregistrare in Lista Producatorilor EEE. Reiesind din faptul ca ati organizat Licitatie pentru Echipament Electric si Electronic, care cade sub incidenta acestui Regulament, rugam sa solicitati in mod obligatoriu acest numar de inregistrare de la ofertanti. Totodata, Conform Hotărîrii Guvernului nr.960 din 08.08.2016 este necesar de a prezenta de catre ofertanti, Avizul Agenției pentru Supraveghere Tehnică “Organul supravegherii de stat a măsurilor contra incendiilor “. Rugam respectuos sa fie incluse modificari in caietul de sarcini, cit si in anuntul de participare.
Answer (22 Jan 2021, 15:10):
Pct. 10.5.1 din caietul de sarcini Proiectul tehnic cu toate avizele și verificările legale va fi prezentat pînă începerea lucrărilor dar după semnare contractului de achiziie publice Pct. 11.5 din caietul de sarcini Întrucât subiectul achizițiilor de stat este Achiziția are drept scop procurarea servicii/lucrări de instalare și montare a sistemului de semnalizare de incendiu adresabil radio frecvența industrială normală 350-433 MHz în blocul de studii pe adresa R.Moldova, raionul Hîncești, mun. Hîncești, str. Al. Marinescu 10 A MD-3401 avem tot dreptul să cerem dovada experienței similare (minim 3 contracte -serviciilor/lucrărilor de instalare și montare a sistemului de semnalizare de incendiu adresabil radio frecvență industrială normală -350-433 MHz). Copie 3 contracte (serviciilor/lucrărilor de instalare și montare a sistemului de semnalizare de incendiu adresabil radio frecvență industrială normală -350-433 MHz) similare confirmate prin aplicarea semnăturii electronic. Conform LEGII № 131 от 03-07-2015 Articolul 18. Criterii de calificare şi selecţie Autoritatea contractantă va aplica criterii proporţionale de calificare și selecție raportate la obiectul contractului referitoare numai la: a) eligibilitatea ofertantului sau candidatului; b) capacitatea de exercitare a activităţii profesionale; c) capacitatea economică şi financiară; d) capacitatea tehnică şi/sau profesională; e) standarde de asigurare a calităţii; f) standarde de protecţie a mediului. Articolul 20. Documentul unic de achiziţii european (1)La momentul depunerii cererilor de participare sau a ofertelor, autoritatea contractantă acceptă documentul unic de achiziții european (în continuare – DUAE) b) îndeplineşte criteriile privind capacitatea, astfel cum au fost solicitate de autoritatea contractantă; (7) Autoritatea contractantă poate solicita ofertanţilor/candidaţilor să depună toate sau o parte din documentele justificative ca dovadă a informaţiilor cuprinse în DUAE, în orice moment pe durata desfăşurării unei proceduri de achiziții publice, dacă acest lucru este necesar pentru a asigura desfăşurarea corespunzătoare a procedurii. Articolul 22. Capacitatea tehnică şi/sau profesională (1) În cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de bunuri, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de cantitatea şi de complexitatea bunurilor ce urmează să fie furnizate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului și nu sînt disponibile în bazele de date ale autorităților publice sau ale părților terțe, următoarele: a) lista principalelor livrări de bunuri similare efectuate în ultimii 3 ani, conținînd valori, perioade de livrare, beneficiari, indiferent daca aceștia din urmă sînt autorități contractante sau clienți privați. Livrările de bunuri se confirmă prin prezentarea unor certificate/documente emise sau contrasemnate de o autoritate ori de către clientul privat beneficiar. În cazul în care beneficiarul este un client privat și, din motive obiective, operatorul economic nu are posibilitatea obținerii unei certificări/confirmări din partea acestuia, demonstrarea livrărilor de bunuri se realizează printr-o declarație a operatorului economic; b) declaraţia referitoare la echipamentele tehnice şi la măsurile aplicate în vederea asigurării calităţii, precum şi, dacă este cazul, la resursele de studiu şi cercetare; c) informaţii referitoare la personalul/organismul tehnic de specialitate de care dispune sau al cărui angajament de participare a fost obţinut de către ofertant/candidat, în special pentru asigurarea controlului calităţii; d) certificate sau alte documente emise de organisme abilitate în acest sens, care să ateste conformitatea bunurilor, identificată clar prin referire la specificaţii sau standarde relevante; e) mostre (în măsura în care necesitatea prezentării este justificată), descrieri şi/sau fotografii a căror autenticitate trebuie să poată fi demonstrată în cazul în care autoritatea contractantă solicită acest lucru. 3) În cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de lucrări, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului, următoarele: a) lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract. Certificările de bună execuție indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sînt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfîrşit; b) informaţii referitoare la personalul/organismul tehnic de specialitate de care dispune sau al cărui angajament de participare a fost obţinut de către candidat/ofertant, în special pentru asigurarea controlului calităţii; c) informaţii referitoare la studiile, pregătirea profesională şi calificarea personalului de conducere, precum şi ale persoanelor responsabile pentru execuţia lucrărilor, dacă acestea nu reprezintă factori de evaluare stabiliți conform prevederilor art. 26 alin. (7); d) declaraţia referitoare la efectivele medii anuale ale personalului angajat şi ale cadrelor de conducere în ultimii 3 ani; e) dacă este cazul, informaţii privind măsurile de protecţie a mediului pe care operatorul economic le poate aplica în timpul îndeplinirii contractului; f) declaraţia referitoare la utilajele, instalaţiile, echipamentele tehnice de care va dispune operatorul economic pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului; g) informaţii privind partea din contract pe care operatorul economic are, eventual, intenţia să o subcontracteze. (4) Criteriile de calificare a bunurilor, lucrărilor şi serviciilor similare sînt stabilite de Guvern. Pct. 11.1 din caietul de sarcini Furnizarea Oferta Deviz local (WinSmeta2000 - formulare 3,5,7). achiziții de stat cerința noastră obligatorie deoarece Reieșind din faptul că, metoda de resurse pentru calculul devizelor de cheltuieli aferent lucrărilor de construcții a fost implementată în Republica Moldova prin Hotărârea Guvernului nr. 1570 din 09.12.2002 cu privire la măsurile urgente de trecere la noua bază normativă de deviz în construcţii, totodată această metodă este reglementată și pe larg descrisă în documentele normative pct. 4.2.5 CPL01.01-2001 „În componenţa documentaţiei de proiect borderoul de resurse sau catalogul de preţuri unitare şi devizele se eliberează în ordine obligatorie pentru obiectele, finanţate din contul bugetului de stat şi bugetele organelor administrativ-teritoriale”, CPL.01.01-2012 și NCML.01.01-2012 și Legea privind calitatea în construcţii nr.721 din 02.02.1996. Informației Ministerului Dezvoltării regionale și Construcției nr.864 din 01.05.2017 cu privire la determinarea valorii obiectelor de construcții; MO din 12.05.2017. Grupul de lucru creat pentru organizarea licitației este în drept, în conformitate cu legea 131/2015, să stabilească cerințele, condițiile înaintate operatorilor economici, precum și forma, modalitatea prezentării acestora. În legătură cu aceasta, considerăm argumentată solicitarea noastră de a prezenta informația în forma respectivă. Pct. 11.6 din caietul de sarcini Conform LEGII № 131 Articolul 17. Datele de calificare ale operatorilor economici (1) Pentru constatarea datelor de calificare în cadrul procedurilor de achiziţie publică, operatorul economic va prezenta documentele eliberate de autorităţile competente stabilite de autoritatea contractantă în cadrul procedurilor de achiziţie publică. Conform GUVERNUL HOTĂRÎRE Nr. 960 din 08-08-2016 cu privire la aprobarea Nomenclatorului obiectivelor publice cu pericol de incendiu,explozie-incendiu şi al lucrărilor, serviciilor în domeniul apărării împotriva incendiilor pentru care este obligatorie obţinerea avizului de apărare împotriva incendiilor şi de stingere a incendiilor la desfăşurarea unor genuri de activitate Conform LEGII Nr. 267 din 09-11-1994 privind apărarea împotriva incendiilor Articolul 4. Supravegherea şi controlul în domeniul apărării împotriva incendiilor (1)Supravegherea de stat asupra asigurării apărării împotriva incendiilor în localităţi şi la obiective este exercitată de Agenția pentru Supraveghere Tehnică (în continuare – organul supravegherii de stat a măsurilor contra incendiilor).
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.