Select the type of procedure
Commercial procurement
21021854
1
Enquiry period
with
02.04.2020 10:27
to 14.04.2020 17:33
to 14.04.2020 17:33
2
Bidding period
with
14.04.2020 17:33
to 17.04.2020 17:33
to 17.04.2020 17:33
3
Auction
with
21.04.2020 15:00
to 21.04.2020 15:18
to 21.04.2020 15:18
4
Evaluation
5
Contract
Status
Evaluation
Estimated value without VAT
300 000 MDL
Period of clarifications:
2 Apr 2020, 10:27 - 14 Apr 2020, 17:33
Submission of proposals:
14 Apr 2020, 17:33 - 17 Apr 2020, 17:33
Supplier technical support:
(+373) 79999801
Subscribe impossible
during the period Evaluation
Elaborarea proiectului de amenajare și modernizarea a Aleii bulevardului Mircea cel Bătrân
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD2044, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd.Mircea cel Batrin 4/3
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
2 Apr 2020, 10:27
Date modified
8 Apr 2020, 10:20
Achizitii.md ID
21021854
MTender ID
CPV
71220000-6 - Servicii de proiectare arhitecturală
Type of procedure
Request price offers (services)
Award criteria
The best price-quality ratio
Funding sources
List of lots
Documents of the procurement procedure
anunt de participare pretura sectoruui ciocana.pdf
anunt de participare pretura sectoruui ciocana.pdf
Bidding Documents
2.04.20 10:27
Date:
2 Apr 2020, 17:51
Question's name:
Schimbarea licitației electronice în licitaţie deschisă
Question:
Articolul 63, partea (1) din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice prevede că „Anumite contracte de achiziții publice de lucrări şi anumite contracte de achiziții publice de servicii care au ca obiect activităţi intelectuale, cum ar fi proiectarea de lucrări, nu pot face obiectul licitaţiilor electronice”. Mai mult, Articolul 7 din Regulamentul privind achizițiile de bunuri și servicii prin solicitarea ofertelor de preț aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10/10/2018 prevede că contractele de achiziții publice pentru achiziționarea de bunuri sau prestarea de servicii care nu pot face obiectul licitației electronice sunt aprobate de desfășurarea altor tipuri de proceduri de achiziții publice, respectiv licitație deschisă și limitată, negocieri cu publicarea prealabilă a unui anunț privind participarea și dialogul competitiv. Având în vedere faptul că la publicarea unei licitații pentru solicitarea de oferte de preț pentru achiziționarea de servicii pe platformă, nu este posibilă eliminarea funcției de „licitație electronică”, va trebui să anunțați o procedură de achiziție publică repetată, dar nu solicitând oferte de preț, ci prin efectuarea de licitații deschise. Este demn de remarcat faptul că, în acest fel, programul vă permite să utilizați licitația după bunul plac.
Answer (6 Apr 2020, 13:45):
Buna ziua, Vă informăm că valoarea estimata corespunde conform tipului de procedura prin COP.
1. Nu vedem o încălcare a prevederilor legislative din domeniul achizițiilor publice.
2. Considerăm că nu este motivul justificat de a anula procedura.
Date:
4 Apr 2020, 12:55
Question's name:
Aleea
Question:
Care este lungimea Aleii bulevardului Mircea cel Bătrân?
Answer (6 Apr 2020, 13:46):
Buna ziua, Vă informăm că lungimea totală a aleii este de 2200 m (2,2 km).
Date:
6 Apr 2020, 14:07
Question's name:
Depistarea încălcărilor
Question:
Citiți mesajul în întregime ... „conform art. 63 alin. (1) al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice și pct. 7 al Regulamentului privind achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10.10.2018, anumite contracte de achiziții publice de bunuri, lucrări şi anumite contracte de achiziții publice de servicii care au ca obiect activităţi intelectuale, cum ar fi proiectarea de lucrări, nu pot face obiectul licitaţiilor electronice”, - a răspuns oficial Agenția Achiziții Publice la întrebarea dacă utilizarea licitației electronice este obligatorie (vezi pe portalul AAP, rubrica „ÎNTREBĂRI FRECVENTE”, pct. 24). Prin urmare, clarificați vă rog de ce nu anulați procedura dată și inițiați una nouă? La inițierea unei proceduri noi, în loc de COP, selectați LP. La selectarea LP, licitația electronică este la dorință, respectiv bifa poate fi scoasă, soluția dată e cea mai potrivită.
Answer (9 Apr 2020, 11:37):
Nu este necesar de anulat procedura dată şi de iniţiat una nouă din considerentul că deja s-au efectuat modificările respective pentru licitaţia publică şi anume: s-a inclus termenul de 12 zile (şi respectiv, termenul de prezentare a ofertilor din partea operatorilor economici a fost prelungit până la: 14.04.2020, ora 17:00).
Date:
6 Apr 2020, 18:03
Question's name:
Termen
Question:
In caietul de sarcini e indicat ca termenul de realizare este de 3 (trei) luni, precum si ca valabilitatea contractului este pana la 31 decembrie 2020. 1. Se are in vedere luni calendaristice sau lucratorare? 2. Rectificati pct. 11 din anuntul de participare care prevede ca termenul de realizare ar fi de 30 (treizeci) zile, dar si pct. 12, potrivit caruia contractul ar fi valabil 90 (nouazeci) zile. Multumim!
Answer (9 Apr 2020, 11:30):
În caietul de sarcini a fost indicat termenul de realizare trei luni (în acest caz se are în vedere luni calendaristice).
Date:
7 Apr 2020, 11:37
Question's name:
Termenul de prestare a serviciilor
Question:
Rugam sa confirmați faptul ca etapa de verificare și expertizare a proiectului de execuție nu se include in termenul de 3 luni, precum si ca cheltuielile pentru aceasta etapa vor fi suportate de autoritatea contractanta, respectiv operatorii economici nu trebuie sa prevada aceste cheltuieli in oferta.
Answer (9 Apr 2020, 18:28):
Oferta pentru serviciile solicitate trebuie sa includă şi suma necesară pentru verificarea documentaţiei de proiect. În termenul solicitat pentru elaborarea documentaţiei intră şi verificarea proiectului.
Date:
8 Apr 2020, 12:56
Question's name:
Date inițiale necesare pentru elaborarea proiectului de execuție
Question:
La momentul semnării contractului, autoritatea contractantă va fi în măsură de a pune la dispoziție operatorului economic declarat câștigător toate datele inițiale necesare, inclusiv certificatul de urbanism pentru proiectare și avizul de racordare la rețele care se află pe teritoriul obiectului supus proiectării?
Answer (9 Apr 2020, 11:24):
Autoritatea contractantă va pune la dispoziţie operatorului economic declarat câştigător - Certificat de urbanism de proiectare. Cu racordarea la reţele se vor ocupa serviciile municipale.
Date:
8 Apr 2020, 14:26
Question's name:
Tema tehnica pentru proiectare
Question:
Pană la începutul executării contractului veti pune la dispozitie tema tehnica pentru proiectare?
Answer (9 Apr 2020, 11:22):
Va fi pus la dispoziţie Certificatul de urbanism pentru proiectare.
Date:
9 Apr 2020, 13:40
Question's name:
Volum de lucru
Question:
Confirmati va rog ca sarcinile prevazute in pct. 4, 5 si 6 din dispozitia primarului nr. 147-d/26.03.2020, nu fac parte din volumul de lucru stabilit pentru procedura de achizitie in cauza.
Answer (9 Apr 2020, 18:30):
Nu fac parte.
Date:
9 Apr 2020, 18:55
Question's name:
Documentatie
Question:
E necesar de elaborat documentatia de proiect si deviz sau doar cea de proiect?
Answer (11 Apr 2020, 08:16):
Documentaţia de proiect.
Date:
10 Apr 2020, 15:42
Question's name:
Проверка и экспертиза (верификация) проектно-сметной документации
Question:
Глава I статья 5 Положения о проверке проектов и производства строительных работ, технической экспертизе проектов и строительных конструкций, утвержденным Постановлением Правительства №361 от 25.06.1996 предусматривает, что инвесторы обязаны заключать договоры только с аттестованными физическими и юридическими лицами для осуществления работ по проверке или экспертизе проектной документации по строительству, а также по технической экспертизе строений. Таким образом, только инвестор (закупающий орган) в праве оплачивать услуги по проверке и экспертизе ПСД. Конечно, инвестор вправе передать свои функции независимому юридическому лицу, но не проектной организации, так как уже это - конфликт интересов.
Answer (11 Apr 2020, 08:16):
Beneficiarul va verifica documentația de proiect în modul stabilit. Oferta pentru serviciile solicitate trebuie sa fie prevăzută şi suma necesară pentru verificarea documentaţiei de proiect.
Date:
11 Apr 2020, 12:12
Question's name:
Clarificare
Question:
Dvs n-ati inteles corect intrebarea ofertantului formulata in rusa. Acesta face trimitere la act normativ care stabileste ca etapa de verificare și expertizare a proiectului de execuție (documentatia de proiect si deviz), nicidecum nu poate fi imputata drept responsabilitate a proiectantului intrucat survine conflictul de interes. Ca urmare, rugam sa confirmati ca etapa de verificare și expertizare a proiectului de execuție nu se include in termenul de executare, iar cheltuielile pentru aceasta etapa vor fi suportate de autoritatea contractanta.
Answer (12 Apr 2020, 17:33):
Beneficiarul va verifica documentația de proiect în modul stabilit de legislație și va suporta toate cheltuielile din suma respectivă pentru lucrarea data fără depășirea ei.
Date:
12 Apr 2020, 20:14
Question's name:
Etapa de verificare si expertizare
Question:
Luand in considerare rs dvs, rugam sa confirmați faptul ca etapa de verificare și expertizare a proiectului de execuție nu se include in termenul de 3 luni, precum si ca cheltuielile pentru aceasta etapa vor fi suportate de autoritatea contractanta, respectiv operatorii economici nu trebuie sa prevada aceste cheltuieli in oferta.
Answer (14 Apr 2020, 09:31):
Oferta pentru serviciile solicitate trebuie sa includă şi suma necesară pentru verificarea documentației de proiect. Se va încadra termenul solicitat pentru elaborarea documentației, intră şi verificarea proiectului de către autoritatea contractantă din suma stabilită.
Date:
12 Apr 2020, 21:04
Question's name:
DD
Question:
Documentatia de deviz include lista cu cantitatile de lucrari care e necesara pentru initierea procedurii de achizitie publica de lucrari, deci sunteti siguri ca ofertantul la prezenta procedura de achizitie a serviciilor de proiectare nu trebuie sa includa in oferta cheltuielile pentru elaborarea documentatiei de deviz?
Answer (14 Apr 2020, 10:04):
În oferta de achiziții de proiectare se va prevedea și cheltuieli pentru elaborarea documentației de diviz.
Date:
13 Apr 2020, 12:50
Question's name:
Certificatul
Question:
Buna ziua, Inspectoratul fiscal va reveni la serviciu la 20 aprilie, cum sa prezentam Certificatul despre impozite?
Answer (14 Apr 2020, 10:04):
În acest caz, urmează să prezentați declarația pe propria răspundere că nu aveți datorii la plata impozitelor/taxelor.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK