1
Enquiry period
with 16.01.2020 16:33
to 27.01.2020 16:00
2
Bidding period
with 27.01.2020 16:00
to 07.02.2020 10:00
3
Auction
will not be used
4
Evaluation

5
Contract

Status Evaluation
Estimated value without VAT 2 299 999 MDL
Period of clarifications: 16 Jan 2020, 16:33 - 27 Jan 2020, 16:00
Submission of proposals: 27 Jan 2020, 16:00 - 7 Feb 2020, 10:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Tablete
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2073, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Ștefan cel Mare si Sfint nr.105
Web site
---
The contact person
Full name
Valentin Beglita
Contact phone
022820201
Purchase data
Date created
16 Jan 2020, 16:33
Date modified
23 Jan 2020, 12:09
Achizitii.md ID
21018042
CPV
30200000-1 - Echipament şi accesorii pentru computer
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Tablete
Budget: 2299999.0 MDL
Active
Documents of the procurement procedure
documentația standard.pdf documentația standard.pdf
Bidding Documents
Documentația standard
16.01.20 16:33
tablet caiet de sarcini.pdf tablet caiet de sarcini.pdf
Technical Specifications
Anexa - Specificația tehnică
16.01.20 16:33
anunt_de_participare.pdf anunt_de_participare.pdf
Bidding Documents
Anunț de participare
16.01.20 16:33
duae (4).doc
Bidding Documents
DUAE
16.01.20 16:33
Date:
23 Jan 2020, 12:09
Question's name:
Porturi
Question:
Buna ziua! Va rugam sa concretizati si clarificati necesitatea pentru solicitarea a: min. 1x USB 3.1 Type-C Thunderbolt 3 cu adaptor la USB 3.0 Type-A , din moment ca acest port va functiona oricum la viteza de 5Gbps specifica porturilor USB 3.0 / USB 3.1 gen 1-???? La fel Va rugam sa concretizati specificatia: min. 1 x Port pentru stația de andocare (orice tip: Thunderbolt 3, USB-C etc.), se solicita un port in plus fata de cel mentionat mai sus, mai precis prezenta si disponibilitatea a minimum 2 (doua) (orice tip: Thunderbolt 3 sau USB-C ) -???? Va multumim anticipat!
Answer (27 Jan 2020, 08:03):
Proiectul este unul de lungă durată. Specificațiile tehnice acoperă mai multe scenarii de utilizare și sunt minime necesare conform caietului de sarcini. min. 1 x USB 3.0 Type-A sau min. 1x USB 3.1 Type-C Thunderbolt 3 cu adaptor la USB 3.0 Type-A 3.5mm Conector pentru căști min. 1 x Port pentru stația de andocare (orice tip: Thunderbolt 3, USB-C etc.)
Date:
23 Jan 2020, 12:33
Question's name:
Tabletă Business – 110 bucăți; Ecran 10”-13” min. Full HD (1920x1080) ecran tactil
Question:
Va rugam sa concretizati, daca vor fi acceptate dispozitive de tip 2 in 1 Convertible Folder Tablet PC, care au si functia de tableta (plianta cu posibilitatea de rotatie a ecranului la 360°) si functia de notebook cu tastatura deja inclusa-???? Va multumim!
Answer (27 Jan 2020, 08:03):
Caietul de sarcini este elaborat strict conform condițiilor de amplasare și specificațiile tehnice sunt minime necesare. Este necesar set Tabletă Business + docking station (stație de andocare ) cu tastatură atașabilă/detașabilă.
Date:
23 Jan 2020, 12:46
Question's name:
Stație de andocare - 110 bucăți
Question:
In conformitate cu specificatia minima solicitata pentru statia de andocare: Compatibilitate Același brand și compatibil cu tableta Tip Capacitate de a furniza date, video și alimentare prin conectorul de cablu. Porturi min. 1x Gigabit Ethernet port min. 1x USB 3.0 Type-A 1x AC adaptor Va rugam sa concretizati, daca se accepta ofertarea unui produs (2 in 1) care sa includa porturile minime solicitate pentru statia de andocare -???? Totodata, pentru asigurarea legislatiei in vigoare referitor la achizitiile publice si anume: a) utilizarea eficientă a banilor publici şi minimizarea riscurilor autorităţilor contractante; b) transparenţa achiziţiilor publice; c) asigurarea concurenţei şi combaterea practicilor anticoncurențiale în domeniul achiziţiilor publice; h) tratament egal, imparţialitate, nediscriminare în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici; Va rugam sa studiati si posibilitatea ofertarii/procurarii unui dispozitiv, care sa includa si sa intruneasca parametrii minimi necesari pentru procesul de lucru solicitati. Multumim!
Answer (27 Jan 2020, 08:05):
Specificațiile tehnice sunt conform specificului amplasării dispozitivului și sunt minime necesare. Tabletă Business - 110 bucăți Stație de andocare - 110 bucăți Tastatură - 10 bucăți
Date:
24 Jan 2020, 14:40
Question's name:
110 Tablete
Question:
O intrebare nu prea la tema, care ar fi scopul achizitiei, unde ele vor fi utilizate? Cam ar parea ca e cadou pentru stimatii deputati, astfel banii publici din bugetul parlamentului se vor utiliza cu scopul ca stimatii deputati sa comunice pe facebook? Macar nu ati specificat nici un standart de securitate informationala pentru stimatii deputati? VA intereseaza doar modulul TPM? SI dece nu APPLE IPAD? Stimatii deputati nu merita IPAD? In cazul in care vor fi utilizate pentru votare, este o achizitie fara sens. Pentru ca exista echipament special pentru votare, care sunt produse in conformitate cu diverse standarte de securitate, si pot fi integrate in sistemul de conferinta si infrastructura existenta. Merci anticipat.
Answer (27 Jan 2020, 09:34):
Parlamentul Republicii Moldova s-a angajat să implementeze e-Parlament și e-vot. Termenele anunțate până acum nu au fost respectate din diferite motive. La această oră, se lucrează la un sistem care să includă o nouă pagină web și sistemul de vot electronic. Proiectul e-parlament este implementat de PNUD Moldova și cofinanțat de Guvernul Suediei și Parlamentul Republicii Moldova. Până acum a fost făcut un volum mare de lucru și s-a ajuns la etapa de pre-testări. Pentru a avansa este nevoie de tehnică, deoarece e-parlament înseamnă digitalizarea proceselor și activității din Legislativ. Tabletele pentru achiziția cărora a fost anunțat concurs sunt necesare pentru buna funcționare a sistemului e-parlament, în particular a e-votului. Tabletele vor fi montate în sala de plen și nu vor fi mobile. Motivul este obligativitatea de a asigura securitatea, confidențialitatea și integritatea sistemului de e-vot. Cerințele tehnice sunt elaborate în comun cu dezvoltatorul proiectului e-parlament, respectiv caietul de sarcini include parametrii recomandați pentru funcționarea, stabilitatea și securitatea sistemului. Sistemul de e-vot este parte componență și indispensabilă a sistemului e-parlament care asigură transparența a procesului legislativ.
Date:
27 Jan 2020, 12:27
Question's name:
Răspuns (27 ian 2020, 09:34):
Question:
Cu privire la pagină web și sistemul de vot electronic e-Parlament + e-Vot. Sa inteleg ca acest sistem nu este compatibil cu platformele .unix? SI daca merge vorba doar de acces la sistem, nu prelucrarea accesului propriu zis - este mult mai inalta solicitarea performantei decit este nevoie. Totusi presupun ca astfel de sistem poate fi solutionat si cu Linux, Android s.a. si echipament nu atit de performant, pentru ca se va utiliza doar ca terminal pentru acces la oarecare servicii. Exsita si sisteme integrabile in mobilier, care ar fi mult mai util si mai ieftin.
Answer (27 Jan 2020, 15:51):
Caietul de sarcini este elaborat strict conform cerințelor tehnice stabilite în colaborare cu dezvoltatorul. Alte modificări suplimentare ale mobilierului și schimbării infrastructurii existente implică costuri mult mai mari care au fost deja luate în calcul la etapele anterioare.
Date:
27 Jan 2020, 12:50
Question's name:
Răspuns (27 ian 2020, 09:34):
Question:
Mentionez faptul in care tabletele mobile vor fi utilizate ca stationare, astfel este evident cheltuielile banilor statului neeficient. Rog sa va asumati responsabilitatea fata de impozitele Cetatenilor al RM.
Answer (27 Jan 2020, 15:58):
Caietul de sarcini este elaborat strict conform cerințelor tehnice stabilite în colaborare cu dezvoltatorul sistemului.
Date:
27 Jan 2020, 12:53
Question's name:
Răspuns (27 ian 2020, 09:34):
Question:
Conform raspunsului Dstra: "Tabletele vor fi montate în sala de plen și nu vor fi mobile. Motivul este obligativitatea de a asigura securitatea, confidențialitatea și integritatea sistemului de e-vot", Va rog sa explicati, care este argumentarea justificata intru procurarea anume a tabletelor cu tastatură atașabilă/detașabilă, care contrazice raspunsului Dstra mentionat mai sus. Consideram, ca se incearca ajustarea concursului /licitatiei sub un producator anume, cum ar fi HP cu modelul concret HP Elite x2 G4, ceea ce contravine legislatiei in vigoare privind achizitiile publice Articolul 37. Regulile privind descrierea bunurilor, lucrărilor şi serviciilor; (6) Specificațiile tehnice nu vor face referinţă la o anumită marcă comercială sau la un anumit agent economic, la un brevet, o schiţă sau un tip de bunuri, de lucrări şi de servicii, nu vor indica o origine concretă, un producător sau un operator economic concret. În cazul în care nu există un mod suficient de exact de expunere a cerinţelor faţă de achiziţie, iar o astfel de referinţă este inevitabilă, caracteristicile vor include cuvintele „sau echivalentul”.; (9) Specificaţiile tehnice trebuie să permită oricărui ofertant accesul egal la procedura de atribuire şi nu trebuie să aibă ca efect introducerea unor obstacole nejustificate de natură să restrîngă concurenţa între operatorii economici.; Articolul 7. Principiile de reglementare a relaţiilor privind achiziţiile; a) utilizarea eficientă a banilor publici şi minimizarea riscurilor autorităţilor contractante; b) transparenţa achiziţiilor publice; c) asigurarea concurenţei şi combaterea practicilor anticoncurențiale în domeniul achiziţiilor publice; h) tratament egal, imparţialitate, nediscriminare în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici; fapt ca se incearca trucarea licitatiei....?
Answer (27 Jan 2020, 15:57):
Toate specificațiile au fost aprobate în strânsă coordonare cu dezvoltatorul. Iar numărul total al dispozitivelor este 110, numărul tastaturilor solicitate este doar 10 bucăți. Am identificat câțiva producători care se includ în specificațiile tehnice.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.