1
Enquiry period
with 12.03.2019 18:41
to 02.04.2019 10:00
2
Bidding period
with 02.04.2019 10:00
to 12.04.2019 10:00
3
Auction
will not be used
4
Evaluation

5
Contract

Status Evaluation
Estimated value without VAT 27 000 000 MDL
Period of clarifications: 12 Mar 2019, 18:41 - 2 Apr 2019, 10:00
Submission of proposals: 2 Apr 2019, 10:00 - 12 Apr 2019, 10:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Manuale școlare pentru învățământul primar, gimnazial și liceal
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2033, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, Chişinău, Piaţa Marii Adunări Naţionale, 1
Web site
---
The contact person
Full name
Eugeniu Abașev
Contact phone
(022)27-74-76
Purchase data
Date created
12 Mar 2019, 18:41
Date modified
27 Mar 2019, 13:24
Achizitii.md ID
21006128
CPV
22112000-8 - Manuale şcolare
Type of procedure
Licitație deschisă
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Lot 1
Budget: 2500000.0 MDL
Active
Lot 7
Budget: 1500000.0 MDL
Active
Lot 20
Budget: 1500000.0 MDL
Active
Lot 8
Budget: 1500000.0 MDL
Active
Lot 19
Budget: 1800000.0 MDL
Active
Lot 3
Budget: 600000.0 MDL
Active
Lot 9
Budget: 800000.0 MDL
Active
Lot 10
Budget: 800000.0 MDL
Active
Lot 11
Budget: 600000.0 MDL
Active
Lot 16
Budget: 1500000.0 MDL
Active
Lot 17
Budget: 1500000.0 MDL
Active
Lot 14
Budget: 1500000.0 MDL
Active
Lot 12
Budget: 400000.0 MDL
Active
Lot 5
Budget: 400000.0 MDL
Active
Lot 21
Budget: 1500000.0 MDL
Active
Lot 18
Budget: 1800000.0 MDL
Active
Lot 13
Budget: 400000.0 MDL
Active
Lot 6
Budget: 800000.0 MDL
Active
Lot 2
Budget: 1300000.0 MDL
Active
Lot 15
Budget: 1500000.0 MDL
Active
Lot 4
Budget: 400000.0 MDL
Active
Lot 22
Budget: 2400000.0 MDL
Active
Documents of the procurement procedure
duae.doc
Bidding Documents
12.03.19 18:41
anunț de participare.pdf anunț de participare.pdf
Bidding Documents
12.03.19 18:41
documentația standard (fda).pdf documentația standard (fda).pdf
Bidding Documents
27.03.19 13:24
Date:
21 Mar 2019, 17:13
Question's name:
Pretul estimativ si pretul ofertei
Question:
1) Prețul oferit pentru un lot poate să depășească prețul estimativ indicat al lotului? 2) Este o limită procentuală a depășirii?
Answer (22 Mar 2019, 09:41):
Bună ziua. Vă sugerăm să consultați Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice.
Date:
25 Mar 2019, 10:45
Question's name:
Modul de prezentare a mostrelor
Question:
Care este modul de prezentare a mostrelor de manual, caiet, ghid de implementare, însoțite de Certificatul referitor la volumul ofertei prezentate la concurs (cerința din Anunțul de participare, punctul 15, criteriile privind eligibilitatea operatorilor economici, poziția 10 din Tabel)? Mostrele se prezintă împachetate în plic, sigilat cu ştampila participantului, pe loturi separat? Ce inscripţie trebuie să conţină plicul?
Answer (26 Mar 2019, 14:04):
Modul de prezentare a mostrelor: Mostrele for fi prezentate la MECC împachetate separat pe loturi. În interiorul pachetului se va include și Certificatul referitor la Volum/Coli de tipar (punctul 9, tabela punctul 15, Anunț de participare). Etichetare pachet / colet / plic / cutie etc: se va aplica următoarea inscripție: Licitația publică Nr.: Lotul nr. : Denumirea bunurilor împachetate și numărul lor (Titlul și nr. Mostre manual; Titlul și nr. Mostre caiet elev, Titlul și nr. Mostre Ghid pedagog, Certificatul referitor la Volum/Coli de tipar): Nume Ofertant: Semnătura și ștampila reprezentantului Ofertant:
Date:
25 Mar 2019, 16:41
Question's name:
Discrepanța tirajelor Lot 18, Lot 19
Question:
În documentele generale tirajul pentru varianta română a manualului pentru Lot 18, Lot 19 e de 60000 exemplare. În documentele ofertei e indicat tirajul de 65000 exemplare. Care e tirajul corect?
Answer (26 Mar 2019, 11:00):
Tiraj corect - 60000. Formularul F4.2 din Documentația Standard a fost ajustată corespunzător.
Date:
26 Mar 2019, 11:03
Question's name:
Discrepanța Valoarea estimată a achiziției Lot 1
Question:
În documentele achiziției (MTender ID ocds-b3wdp1-MD-1552394536412) valoarea estimată a achiziției pentru Lotul 1 este de 2.500.000.00 MDL. În Fișa de date a achiziției (FDA), Specificații de preț (F4.2) la Total Preț Lotul 1 este indicată cifra 2.500.00.00 (două sute cincizeci mii). Care este cifra/bugetul corect?
Answer (27 Mar 2019, 13:27):
Suma estimativă corectă -2.500.000.00 MDL (două milioane cinci sute lei). Formularul F4.2 din Documentația Standard a fost ajustat corespunzător.
Date:
26 Mar 2019, 12:49
Question's name:
Buget alocat
Question:
Buna ziua. Clarificati, va rog, urmatoarea situatie: pentru un lot cu urmatoarele caracteristici: Nr. pagini (min/max): 144/176; Nr. culori text –4; Nr. culori copertă – 4. Format (înălţime X lăţime în cm) Manualul - 260X20; Hârtie – Text : Acceptată și permisă pentru tipărirea manualelor în R. Moldova (albeața - 82-94%; densitate – nu mai mică de 70 g/m.p. sau echivalent) Copertă: Carton cretat doar pe o singură parte. Albeața nu mai mică de 80%. Densitate – nu mai mică de 220 g/m.p. nr. exemplare: 35000 (manual) si 2000 (ghid) a fost alocat un buget de 1500000.00 lei, iar pentru lotul cu urmatoarele caracteristici: Nr. pagini (min/max): 192/224; Nr. culori text –4; Nr. culori copertă – 4. Format (înălţime X lăţime în cm) Manualul - 26X20; Hârtie – Text : Acceptată și permisă pentru tipărirea manualelor în R. Moldova (albeața - 82-94%; densitate – nu mai mică de 70 g/m.p. sau echivalent) Copertă: Carton cretat doar pe o singură parte. Albeața nu mai mică de 80%. Densitate – nu mai mică de 220 g/m.p. nr. exemplare: 60000 (manual), 16000 (manual alolingvi), 2000 (ghid) si 500 (ghid alolingvi) - a fost alocat un buget de 1800000.00 lei. verificati, va rog, bugetul. S-a comis o eroare sau nu?
Answer (29 Mar 2019, 16:51):
Alocarea bugetelor pentru loturi s-a făcut reieșind din bugetul total alocat MECC pentru achiziția manualelor școlare. Estimarea prețurilor ofertelor pe loturi s-a făcut în temeiul art. 4 Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice. Repere la estimarea prețurilor pe loturi au servit: tirajul – stabilit în baza contingentului de elevi la data de 01.11.2018; și prețul per unitate a unui exemplar – estimat în baza prețurilor per exemplar prezentat de ofertanți la licitațiile de achiziție a manualelor școlare din ultimii 10 ani ajustat în baza indicilor macroeconomici. Competența de estimare a prețurilor ofertelor aparține autorității contractante. În baza analizei datelor de care dispune MECC considerăm că estimarea prețurilor ofertelor este justificată.
Date:
26 Mar 2019, 16:41
Question's name:
Legea 131: bugetul estimativ & oferta inacceptabila
Question:
Din Legea 131 citez: „ofertă inacceptabilă – (...) precum și ofertă al cărei preț depășește bugetul autorității contractante, stabilit și documentat înainte de inițierea procedurii de achiziție publică;” iar mai jos citez definiția „valorii estimative”: „Calcularea valorii estimate a unui contract de achiziţii publice se bazează pe valoarea totală spre plată, fără taxa pe valoarea adăugată, estimată de autoritatea contractantă. Structura valorii totale spre plată include orice formă de remunerare, inclusiv orice fel de premii, taxe, comisioane, profit obţinut şi/sau plata de prime sau plăţi în beneficiul ofertanţilor, ţinînd cont, totodată, de orice formă de opţiune posibilă şi de eventualele prorogări ale contractului.”
Answer (27 Mar 2019, 13:31):
Vă rugăm să precizați care este întrebarea.
Date:
27 Mar 2019, 10:29
Question's name:
contradicție
Question:
Stimați domni, Venim cu rugămintea de a clarifica o interpretare a Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice. La întrebarea din 21 martie ați oferit un răspuns în care ne-ați rugat să consultăm legea menționată mai sus. Articolul 67 (1), d al legii respective are următoarea redacție: Autoritatea contractantă, din proprie inițiativă, anulează procedura de atribuire a contractului de achiziții publice, dacă ia această decizie înainte de data transmiterii comunicării privind rezultatul aplicării procedurii de achiziție publică, în următoarele cazuri: d) au fost depuse numai oferte care: – depăşesc cu 30% valoarea estimată a achiziţiei, calculată conform prezentei legi; Totodată, Articolul 1 al aceleiași legi are următoarea redacție: Noţiuni principale. În sensul prezentei legi, următoarele noţiuni semnifică: ofertă inacceptabilă – ofertă prezentată de către ofertantul care nu are calificările necesare indicate în documentaţia descriptivă sau documentaţia de atribuire, precum și ofertă al cărei preț depășește bugetul autorității contractante, stabilit și documentat înainte de inițierea procedurii de achiziție publică; Aceste două articole sunt într-o contradicție vădită. Ca să nu fie interpretări, vă rog să ne răspundeți univoc dacă oferta per lot poate depăși până la 30% prețul estimativ indicat în documentele de licitație sau nu. Vă mulțumim.
Answer (27 Mar 2019, 13:45):
În conformitate cu art. 10, lit. d) al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice, una din atribuțiile de bază a Agenției Achiziții Publice sună în felul următor: „acordă ajutor metodologic şi consultaţii, precum și organizează seminare de instruire în domeniul achiziţiilor publice”.
Date:
27 Mar 2019, 14:09
Question's name:
clarificare pret estimativ Lotul 21 si Lotul 22
Question:
Stimati domni, va rugam sa ne clarificati situatia cu Loturile 21 si 22, care au specificatii tehnice identice si tiraje diferite. Raportul tirajelor este egal cu 2,43 (lotul 21 are tiraj total de 31500 ex., lotul 22 - 76500 ex.). In acelasi timp, raportul pretului estimativ pentru lot este egal cu doar 1,6. Cum e de explicat aceasta? Si daca e posibil sa ne explicati dupa ce criterii au fost stabilite preturile estimative pentru loturi. Va multumim.
Answer (29 Mar 2019, 16:52):
Alocarea bugetelor pentru loturi s-a făcut reieșind din bugetul total alocat MECC pentru achiziția manualelor școlare. Estimarea prețurilor ofertelor pe loturi s-a făcut în temeiul art. 4 Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice. Repere la estimarea prețurilor pe loturi au servit: tirajul – stabilit în baza contingentului de elevi la data de 01.11.2018; și prețul per unitate a unui exemplar – estimat în baza prețurilor per exemplar prezentat de ofertanți la licitațiile de achiziție a manualelor școlare din ultimii 10 ani ajustat în baza indicilor macroeconomici. Competența de estimare a prețurilor ofertelor aparține autorității contractante. În baza analizei datelor de care dispune MECC considerăm că estimarea prețurilor ofertelor este justificată.
Date:
27 Mar 2019, 15:16
Question's name:
Valaorea estimativă si oferta inacceptabila. legea 131
Question:
Întrebarea 1: Din Legea 131 înțeleg: „Calcularea valorii estimate a unui contract de achiziţii publice se bazează pe valoarea totală spre plată, fără taxa pe valoarea adăugată, estimată de autoritatea contractantă. Structura valorii totale spre plată include orice formă de remunerare, inclusiv orice fel de premii, taxe, comisioane, profit obţinut şi/sau plata de prime sau plăţi în beneficiul ofertanţilor, ţinînd cont, totodată, de orice formă de opţiune posibilă şi de eventualele prorogări ale contractului.” Întrebare: Cum explicați crearea valorilor/bugetelor estimative pentru tiraje de 60 de mii de exemplare identice cu bugetele estimative pentru tiraje de 30 de mii de exemplare? Rog respectuos să nu faceți trimitere la articolul 71 din Legea 131: majorarea ofertei cu 30% nu acoperă costurile. Întrebarea 2: Reieșind din prima întrebare. Actualul buget automat descalifică orice ofertă, care, din motive reale, va fi cu peste 50% cel puțin mai mare decât actualul buget estimativ. Din Legea 131: „ofertă inacceptabilă – (...) precum și ofertă al cărei preț depășește bugetul autorității contractante, stabilit și documentat înainte de inițierea procedurii de achiziție publică.” Vă mulțumesc.
Answer (29 Mar 2019, 16:52):
Alocarea bugetelor pentru loturi s-a făcut reieșind din bugetul total alocat MECC pentru achiziția manualelor școlare. Estimarea prețurilor ofertelor pe loturi s-a făcut în temeiul art. 4 Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice. Repere la estimarea prețurilor pe loturi au servit: tirajul – stabilit în baza contingentului de elevi la data de 01.11.2018; și prețul per unitate a unui exemplar – estimat în baza prețurilor per exemplar prezentat de ofertanți la licitațiile de achiziție a manualelor școlare din ultimii 10 ani ajustat în baza indicilor macroeconomici. Competența de estimare a prețurilor ofertelor aparține autorității contractante. În baza analizei datelor de care dispune MECC considerăm că estimarea prețurilor ofertelor este justificată.
Date:
29 Mar 2019, 17:14
Question's name:
Bugete (intrebarea 5)
Question:
STIMATI DOMNI, de ce nu doriti sa recunoasteti ca ati gresit bugetul? Cum se poate sa stabiliti un buget pentru un tiraj de 35000 exemplare de 1,5 mln. lei, air pentru un tiraj de 90000 exemplare (cu aceleasi caracteristici) de 1,8 mln. lei? Matematic e clar ca proportia e gresita.
Answer (1 Apr 2019, 10:24):
Alocarea bugetelor pentru loturi s-a făcut reieșind din bugetul total alocat MECC pentru achiziția manualelor școlare. Estimarea prețurilor ofertelor pe loturi s-a făcut în temeiul art. 4 Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice. Repere la estimarea prețurilor pe loturi au servit: tirajul – stabilit în baza contingentului de elevi la data de 01.11.2018; și prețul per unitate a unui exemplar – estimat în baza prețurilor per exemplar prezentat de ofertanți la licitațiile de achiziție a manualelor școlare din ultimii 10 ani ajustat în baza indicilor macroeconomici. Competența de estimare a prețurilor ofertelor aparține autorității contractante. În baza analizei datelor de care dispune MECC considerăm că estimarea prețurilor ofertelor este justificată.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.