Status Cancelled
Estimated value without VAT 6 250 000 MDL
Period of clarifications: 14 Feb 2019, 16:24 - 27 Feb 2019, 14:38
Submission of proposals: 27 Feb 2019, 14:38 - 23 Mar 2019, 9:38

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Echipamente de joacă pentru copii (inclusiv instalarea)
Information about the cancellation
The reason of cancellation
Decizia ANSC nr. 3D-135-19 din 21.03.2019
Date of cancellation
22 Mar 2019, 15:20
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Mihai Eminescu, 33
Web site
---
The contact person
Full name
Vasile Efros
Contact phone
022242501
Purchase data
Date created
14 Feb 2019, 16:24
Date modified
22 Mar 2019, 15:20
Achizitii.md ID
21005200
CPV
37500000-3 - Jocuri şi jucării; atracţii de bâlci
Type of procedure
Licitație deschisă
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Cancelled
Cancelled
Date:
21 Feb 2019, 18:38
Question's name:
Clarificări
Question:
Urmare a examinării Anuntului de participare privind achizitionarea Echipamentelor de joacă pentru copii (inclusiv instalarea) prin Licitaţie publica (numărul unic de identificare al procedurii de achiziție - ocds-b3wdp1-MD-1549552105730), iniţiată de către Direcţia generală locativ-comunală şi amenajare (DGLCA) si a Documentatiei de atribuire plasate in SIA RSAP la data de 14.02.2019 s-a constatat că: 1. pozitia 11, pct.14 din Anuntul de participare, precum si compartimentul D Sisteme de asigurare a calității și standarde de management de mediu, Partea IV – Criteriile de selecție din Documentului Unic de Achiziții European prevad: prezentarea obligatorie de către participanții la tender a ”Certificatelor emise de organisme independente cu privire la sistemele sau standardele de management de mediu. Certificat ISO 14001/2004 eliberat producătorului de echipamente”, fapt prin care va fi exclusă participarea la licitația dată a tuturor operatorilor economici autohtoni pe motiv de necalificare documentară, ce contravine prevederilor lit.lit. c) asigurarea concurenţei şi combaterea practicilor anticoncurenţiale în domeniul achiziţiilor publice și h) tratament egal, imparţialitate, nediscriminare în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici ale art. 7, din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achiziţiile publice. În context, menționăm că, în Republica Moldova lipsesc reglementări legale (care transpun legislaţia comunitară de armonizare) aplicabile domeniului ce ține de fabricarea echipamentelor de joacă pentru copii. Totodata, potrivit Legii nr.235 din 01.12.2011 privind activitățile de acreditare și de evaluare a conformității, echipamentele de joacă pentru copii nu sunt supuse evaluarii conformitatii cu titlu obligatoriu, ele cazind sub incidenta cerintelor cu titlu voluntar. Astfel, în conformitate cu prevederile alin. (5) art. 25 din Legea nr.235, ”Conformitatea produselor din domeniile necuprinse în anexa nr.3 cu cerinţele esenţiale stabilite pentru produsele respective în reglementările tehnice aplicabile poate fi atestată prin certificate de conformitate, prin certificate şi/sau rapoarte de inspecţie, prin rapoarte de încercări, emise de organismele de evaluare a conformităţii acreditate, precum şi prin declaraţii pe propria răspundere, emise de către producător sau reprezentantul său autorizat” Va atragem atentia ca, Certificarea Sistemului de Management Integrat al Mediului ISO 14001 nu se refera la produse si nu influenteaza in careva mod performantele acestora dar presupune elaborarea si implementarea de catre operatorul economic a unui cadru normativ intern privind politicile de mediu ale organizatiei, a planurilor si actiunilor sale care vor permite imbunatatirea continua a performantei de mediu si conformarea cu legislatia in vigoare. Mai mult ca atit, cerința privind prezentarea certificatelor ISO nominalizate, este solicitată de catre DGLCA în premieră doar la licitația data, aceasta prevedere lipsind la tenderele similare desfășurate anterior de către DGLCA si alte autoritati contractante. Prin urmare, cerința privind prezentarea Certificatului ISO 14001/2004 în Anuntul de participare la Licitaţia publica (numărul unic de identificare al procedurii de achiziție - ocds-b3wdp1-MD-1549552105730) si Documentatia de atribuire nu are acoperire juridică si contravine legislatiei din domeniu, precum si principiilor liberei circulaţii a produselor în comerţul interior şi cel internaţional. 2. la capitolul cerințe tehnice pentru unele echipamente din Anexa la compartimentul Lista bunurilor și specificații tehnice, Secțiunea Fișa de date a achiziției din Documentația standard pentru realizarea achiziţiilor publice de bunuri, Grupul de lucru a elaborat criterii sub un producător concret, fapt ce contravine prevederilor alin.alin. 6) si 9) din art. 37 al Legii nr. 131 din 03.07.2015. Astfel, pozitia 1. Complex de joaca pentru copii, din Lotul 2 din Anexa mentionata corespunde întocmai echipamentului fabricat de către compania română DFS Center Grup Pitesti (vezi link-ul - http://dfscentergrup.ro/complex-de-joaca-clara/). Inclusiv, formularea tuturor denumirilor și descrierea componentelor echipamentului dat sunt identice produselor companiei DFS. (vezi lincurile cu descrierea componentelor complexului – http://dfscentergrup.ro/panou-cu-prize-acces-cod-dfs-ppa/; http://dfscentergrup.ro/platforma-cu-acoperis-l1-cod-dfs-pl1/; http://dfscentergrup.ro/conexiune-tip-pod-mobil-cod-dfs-kpm/; http://dfscentergrup.ro/tobogan-drept-cod-dfs-td/; http://dfscentergrup.ro/tobogan-elicoidal-cod-dfs-te/). In acelasi timp, prin solicitarea nejustificata in specificatia tehnica a bunurilor din Anexa la compartimentul Lista bunurilor și specificații tehnice, Secțiunea Fișa de date a achiziției din Documentația standard pentru realizarea achiziţiilor publice de bunuri, a unor cerinte diferite fata de unele elemente de acelasi tip din Loturile 1 si 2 deasemenea este favorizată o producție determinată ce contravine prevederilor legale. Astfel, pentru Lotul 1: • la pozitia 1 Complex de joacă, in descrierea tehnica este specificat: ”… turnuri, cu piloni din lemn ….. lipit sub presiune…”; ”…Acoperisul complexului trebuie să fie confecționat din placaj rezistent la apă …”; • la pozitiile 4. Figurina pe arc (tip Motocicletă) si 5. Figurina pe arc (tip Balenă), se solicita: ”…confencţionată din …folie de placaj”, totodata nu este indicat materialul din care vor fi confectionate scaunele acestora; Pentru Lotul 2: • la pozitia 1. Complex de joaca pentru copii, este deja specificat: ”va fi realizat din lemn impregnat in masa, nu prin vopsiri cu acoperire la suprafata”; ”Platforma patrata cu acoperis din PAFS va fi realizata din lemn impregnat in masa, nu prin vopsiri cu acoperire la suprafata” • la pozitia 3. Echipament pe arc elicoidal (Tigru), se solicita: ”… panouri din HDPE … sezut din HDPE”, concomitent in descriere sunt indicati parametri contradictorii privind inaltimea si lungimea echipamentului dat; • la pozitia 4. Balansoar pe arc elicoidal (Căluți), se solicita: ”… realizat din lemn uscat … prevazut cu 2 sezuturi din polietilena”. 3. cu referire la cerinta din compartimentul C Capacitatea tehnica si/sau profesionala, Partea IV – Criteriile de selecție din DUAE privind ”obligativitatea furnizarii unei declarații cu privire la sisteme de management și de trasabilitate în cadrul lanțului de aprovizionare utilizate”, mentionam ca, nu este specificat clar privitor la care sisteme de management si trasabilitate se face trimitere, creîndu-se astfel neclarități vis-a-vis de solicitarea vizata, corespunzător producînd impedimente operatorului economic la pregătirea ofertei. In contextul celor expuse, în conformitate cu prevederile art. 35 din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice și în scopul asigurării unei concurențe loiale, solicităm să dispuneți: 1. excluderea din Pozitia 11, pct.14 din Anuntul de participare, precum si din compartimentul D Sisteme de asigurare a calității și standarde de management de mediu, Partea IV – Criteriile de selecție din DUAE, a cerintei privind prezentarea obligatorie a ”Certificatelor emise de organisme independente cu privire la sistemele sau standardele de management de mediu. Certificat ISO 14001/2004 eliberat producătorului de echipamente”. 2. excluderea din descrierea bunurilor supuse achizitiei a parametrilor tehnici elaborati sub anumite produse si redactarea specificatiei tehnice a echipamentului din Anexa la compartime elaborate sub un anumit produs si ntul Lista bunurilor și specificații tehnice, Secțiunea Fișa de date a achiziției din Documentația standard pentru realizarea achiziţiilor publice de bunuri, in conformitate cu cerintele art. 37 din Legea nr. 131 din 03.07.2015, care va asigura participarea largă la concurs a tuturor operatorilor economici calificați. Avînd în vedere durabilitatea sporita a HDPE precum si calitățile superioare ale acestuia la expunerea condițiilor climaterice comparativ cu materialul lemnos, placaj etc. propunem pentru pozitiile din Lotul 1: 1 Complex de joacă (doar pentru elementul acoperis); 4. Figurina pe arc (tip Motocicletă); 5. Figurina pe arc (tip Balenă) si Lotul 2: 4. Balansoar pe arc elicoidal Căluți) (doar pentru elementul scaun), de inlocuit in descrierea tehnica materialele ”placaj, polietilena” cu ”HDPE”. 3. redactarea cerinței din compartimentul C Capacitatea tehnica si/sau profesionala, Partea IV – Criteriile de selecție din DUAE cu o referință explicită referitor la sistemele de management și de trasabilitate vizate. Avînd în vedere cele menționate, în conformitate cu prevederile legale solicităm respectuos să examinaţi aspectele invocate şi să ne prezentaţi clarificările de rigoare, precum și modificarea acestora ce se impune.
Answer (25 Feb 2019, 14:31):
Referitor la cerințele de calificare, vă comunicăm că autoritatea contractantă a stabilit standarde de protecție a mediului în conformitate cu art. 18, lit. f) din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice. Referitor la caracteristicile tehnice ale bunurilor din ambele loturi, vă comunicăm că acestea au fost stabilite în așa fel încât echipamentele de joacă să fie rezistente la condițiile atmosferice și s-a luat în calcul tipurile de echipamente instalate în ultimii ani la necesitatea autorității contractante, și respectiv calitatea în timp a acestora. Totodată, grupul de lucru nu consideră că caracteristicile bunurilor menționate exclud vreun anumit operator economic, mai ales că sunt date dimensiuni și caracteristici, astfel încât orice companie producătoare echipamente ar putea să confecționeze astfel de bunuri. Referitor la Criterii de selecție din DUAE (partea IV) și anume declarația cu privire la sisteme de management de trasabilitate....aceasta a fost exclusă, nefiind obligatorie.
Date:
25 Feb 2019, 12:28
Question's name:
clarificare a tipului structurii profilului de lemn compozit
Question:
Catre Grupul de lucru. In contextul descrierii tehnice pentru pozitia 7. Gard liniar (40 m.l.), Lotul 1 si pozitia 5. Gard liniar (40 m.l.), Lotul 2 din Anexa la compartimentul Lista bunurilor și specificații tehnice, Secțiunea Fișa de date a achiziției din Documentația standard pentru realizarea achiziţiilor publice de bunuri, in care se solicita ”Confecționat din 3 profile de lemn compozit cu structură (Wood Polymer Composite) …” si avind in vedere ca, materialul ”Wood Polymer Composite” detine structura interna de doua tipuri: umplut sau gol, cerem sa specificati clar tipul structurii profilului de lemn compozit solicitat in documentatia de atribuire.
Answer (25 Feb 2019, 14:33):
Referitor la clarificarea dvs vă comunicăm că modificările au fost efectuate în documentația de atribuire
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.