Status Purchase has not taken place
Estimated value without VAT 110 000 000 MDL
Period of clarifications: 21 Nov 2018, 15:39 - 1 Dec 2018, 11:42
Submission of proposals: 1 Dec 2018, 11:42 - 16 Dec 2018, 11:43

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Autobuze noi

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2032, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Sarmizegetusa, 51
Web site
---
The contact person
Full name
Harea Olesea
Contact phone
+37369940088
Purchase data
Date created
20 Nov 2018, 9:02
Date modified
16 Dec 2018, 11:43
Achizitii.md ID
21001689
CPV
34121100-2 - Autobuze publice
Type of procedure
Licitație deschisă
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Lot nr. 1 - Autobuze noi
Budget: 110000000.0 MDL
Purchase has not taken place
Date:
22 Nov 2018, 22:40
Question's name:
Nerespectarea termenului
Question:
Solicitam respectuos sa ne comunicati de ce perioada cuprinsa intre data publicării prezentului anunt si data-limita de depunere a ofertelor este mai mica decat cea specificata in Legea 131 privind achizitiile publice? Si anume, conform articolului 45, alineatul (4) ”În cazul achiziţiilor publice în care valoarea contractului care urmează să fie atribuit, estimată conform prevederilor art. 3, este egală sau mai mare decît pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3), perioada cuprinsă între data publicării în Buletinul achizițiilor publice, precum și între data transmiterii anunțului de participare spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, și data-limită de depunere a ofertelor trebuie să fie de cel puțin 35 de zile.” Totodată, conform articolului 27, alineatul (2) ”În cazul achiziţiilor publice prevăzute la art. 2 alin. (3), anunţul de intenţie va fi publicat şi în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.” A fost acest anunt publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene?
Answer (29 Nov 2018, 11:42):
La solicitarea dvs. vă comunicăm că întradevăr, conform Legii 131 privind achizitiile publice art. 45, alineatul (4) ”În cazul achiziţiilor publice în care valoarea contractului care urmează să fie atribuit, estimată conform prevederilor art. 3, este egală sau mai mare decît pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3), perioada cuprinsă între data publicării în Buletinul achizițiilor publice, precum și între data transmiterii anunțului de participare spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, și data-limită de depunere a ofertelor trebuie să fie de cel puțin 35 de zile”. Totodată, menționăm faptul că art. 27, alineatul (2), din aceeași lege, la care faceți referire” intră în vigoare din data de 1 ianuarie 2019, și nu suntem obligați să publicăm un asemenea anunț în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Un anunț în acest sens a fost publicat la data de 22 mai 2018 în BAP nr. 40 Astfel conform art. 45, alineatul (5) perioada cuprinsă între data publicării în Buletinul achizițiilor publice și data-limită de depunere a ofertelor poate fi redusă la 20 de zile. Totodată, la mențiunea dvs. privind termenul de 20 de zile pentru depunerea ofertelor, accentuăm faptul că nu este prima licitație inițiată de autoritatea contractantă în acest sens, astfel în perioada 22 mai curent pînă în prezent au fost publicate în Buletinul Achizițiilor Publice, cu același scop, 3 licitații deschise privind achiziția a 50 de autobuze și una prin sistemul electronic Mtender. Totodată vă comunicăm că toate anunțurile acestor licitații au fost publicate pe paginile oficiale ale Primăriei mun. Chișinău și ale Î.M. “Parcul urban de autobuze”, iar subiectul dat a fost mediatizat și la posturile de televiziune nu o singură dată. Astfel deschiderea ofertelor pentru prima Licitația publică cu nr. 262/18 privind achiziția de autobuze noi a avut loc pe data de 16 iulie 2018 la ora 10.00 la sediul Primăriei mun. Chișinău. Licitația menționată a fost anulată conform legii nr. 131 privind achizițiile publice art. 67 p.1 (a) deoarece nu a fost posibilă asigurarea unei concurențe adecvate fiind depusă o singură ofertă. Menționăm faptul că pentru licitația dată au fost eliberate 9 caiete de sarcini și 11 invitații către diferiți agenți economici. A doua licitație publică a fost desfășurată la data de 4 septembrie 2018 cu nr. 349/18 la ora 10.00 la sediul Primăriei mun. Chișinău. Licitația dată la fel a fost anulată deoarece unicul ofertant nu a depus o garanție pentru ofertă ceea ce contravine cu legislația în vigoare. Deasemenea, subliniem faptul că pentru licitația menționată au fost eliberate 9 caiete de sarcini și 11 invitații către diferiți agenți economici. A treia licitație publică cu nr. 441/18 a fost publicată la data de 14 septembrie 2018 în BAP nr. 72 și a avut loc la data de 7 noiembrie 2018 la ora 10.00 la sediul Primăriei mun. Chișinău. Caietul de sarcini pentru această licitație a fost modificat conform prevederilor Deciziei Consiliului municipal Chișinău nr. 6/7 din 4 octombrie 2018. Deasemenea, subliniem faptul că pentru licitația menționată au fost eliberate doar 4 caiete de sarcini și 12 invitații către diferiți agenți economici. Menționăm faptul că pentru această licitație nici un agent economic nu a prezentat pînă la termenul limită vreo ofertă și din acest motiv a eșuat și a treia licitație fiind anulată în baza legii 131 privind achizițiile publice art. 67 p.1 (a). La momentul actual este inițiată a 4-a licitație publică, iar deschiderea ofertelor urmează să aibă loc la data de 13 decembrie 2018 prin sistemul electronic de achiziții publice Mtender.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.